Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
المتطلبات الإداريَّة للنظام المدرسي ذاتي التحسين في مرحلة التعليم الأساسي بالجمهوريَّة العربيَّة السوريَّة/.
المؤلف
الكلش ، إبراهيم ناصر
هيئة الاعداد
باحث / إبراهيم ناصر الكلش
مشرف / شاكر محمد فتحي أحمد
مشرف / سمية حيدر منصور
مشرف / أسامة عبد السلام علي
مناقش / سعاد بسيوني عبد النبي
مناقش / إيمان عبد الفتاح محمد إبراهيم
تاريخ النشر
2023
عدد الصفحات
266ص.:
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
العلوم الاجتماعية (متفرقات)
تاريخ الإجازة
1/1/2023
مكان الإجازة
جامعة عين شمس - كلية التربية - قسم التربية المقارنة والإدارة التعليمية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 266

from 266

المستخلص

The current research aimed to reach a proposed list of administrative requirements for the self-improving school system in the basic education stage in the Syrian Arab Republic. To achieve the aim of the research, the descriptive method was used, and the theoretical foundations of the self-improving school system and administrative requirements were identified, and the current reality of the basic education stage in Syria regarding the relevant documents was studied. A field study was conducted on a sample of school principals, their assistants and teachers through a questionnaire to identify the degree of importance of the administrative requirements of the self-improving school system in the basic education stage in Syria. The research reached a set of results that contributed to a proposed list of administrative requirements for the self-improving school system in the basic education stage in the Syrian Arab