Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تصميم بيئة تدريب تشاركى نقال قائمة على استخدام تطبيقات الحوسبة السحابية ومصادر التعلم مفتوحة المصدر لتنمية مهارات تطوير منصات التعليم والتقويم الإلكترونى لدى معلمى الأزهر /
المؤلف
المغربى، عصام محمد على يحى.
هيئة الاعداد
باحث / عصام محمد على يحى المغربى
مشرف / عبدالعزيز طلبه عبدالحميد
مشرف / أميـن صـالح الدين أميــن
مناقش / هاشم السعيد الشرنوبي
مناقش / ريهام محمد أحمد الغول
الموضوع
الحوسبة السحابية - تطبيقات علمية. التكنولوجيا - دراسة وتعليم.
تاريخ النشر
2022.
عدد الصفحات
مصدر الكتروني (412 صفحة) :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
تكنولوجيا التعليم
تاريخ الإجازة
1/1/2022
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم تكنولوجيا التعليم
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 412

from 412

المستخلص

Designing amobile collaborative training environment based on cloud computing applications and open learning resources for developing the skills of education platforms and electronic evaluation of Al azhar teachers.The aim of the current research is to develop the skills of developing educational platforms and electronic assessment among Al-Azhar teachers by designing a mobile collaborative training environment based on the use of cloud computing applications and open source learning resources. ) Teachers are divided into two experimental groups with (20) teachers for each group, and the research tools were (achievement test - observation card - final product quality assessment card) that were applied before and after except for the assessment card that was applied after conducting the experiment, and after conducting statistical analyzes the results of the research showed There are statistically significant differences between the average ranks of the two groups in (the cognitive side - the performance side - the quality of the final product) in favor of the experimental group that studied using the mobile collaborative training environment over the experimental group that studied using the mobile training environment. and it ended,The research presented a set of recommendations and suggestions drawn from its results.