Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
استخدام المحطات العلمية فى تدريس الجغرافيا لتنمية مهارات التفكير البصري والاتجاه نحو التعلم الذاتي لدى طلاب الصف الأول الثانوي /
المؤلف
الشوبكى، ولاء محمد السيد سالم.
هيئة الاعداد
باحث / ولاء محمد السيد سالم
مشرف / امانى على السيد رجب
مشرف / رضا عبدالرازق جبر
مناقش / محمد فتحي علي محمد
مناقش / عاصم السيد محمد اسماعيل
الموضوع
التعليم الثانوى - مناهج. التعليم - مناهج. الجغرافيا - طرق تدريس. التفكير البصري.
تاريخ النشر
2019.
عدد الصفحات
298 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
المناهج وطرق تدريس اللغة العربية
تاريخ الإجازة
1/1/2019
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم المناهج وطرق التدريس.
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 298

from 298

المستخلص

The current research aimed at knowing using Scientific Stations in teaching geography to develop visual thinking skills and attitude toward self-learning for first year secondary school students. The research tools, materials - Test in visual thinking skills. - Attitude toward self-learning Gauge. - Prepare a list of some visual thinking skills to be developed among the first Year Secondary School Students. Teachers guide to assist the teacher in teaching the units the Climate, Plant, and Animal life in Egypt and Egyptian population in the light of the Scientific Stations. A student activity brochure containing educational activities for the development of some visual thinking skills and achievement. The Results of the Research indicated that there is a need to use Scientific Stations in teaching geography to develop visual thinking skills and attitude toward self-learning for first year secondary school students.